Część VIII Geneza permanentnej rewolucji
W historii powstania Stanów Zjednoczonych kalwińscy Purytanie przedstawiani są jako ofiary prześladowań religijnych, którzy dzięki opatrzności Bożej znaleźli schronienie w nowym Izraelu, nowej ziemi obiecanej. Przybierających głodem Purytanów uratowali od zguby Indianie, którzy podzielili się z przybyszami jedzeniem. Na pamiątkę tych wydarzeń powstało Święto Dziękczynienia, najważniejsze święto rodzinne w USA. Historycy raczej niechętnie opisują kim byli Purytanie i czemu ich przepędzono z Anglii. Krwawym i bezwzględnym przywódcą Purytanów by Oliver Cromwell, który rozpętał religijną wojnę domową i ściął Króla. Cromwell był święcie przekonany, że on i jego armia są instrumentami w rękach Boga, którego wolą jest wytępienie diabelskiego plemienia Amalekitów i zaprowadzenia idealnego porządku Bożego w zdeprawowanej grzechem Anglii. Słowo “purytanizm” wywodzi się z łacińskiego słowa “purus” czyli czysty. Czystość oznacza ład i porządek. Wynikiem ładu i porządku jest sprawiedliwość, dobrobyt, pokój i bezpieczeństwo. Czystość jest wynikiem przemyślanego i logicznego działania i tu się zaczynają schody. Niektóre schody wiodą ku rozwojowi a inne na gilotynę i do dołu z wapnem.
Król Karol I Stuart, jak każdy Król, jest nazywany pomazańcem Bożym i sprawuje swoją władzę z woli Boga. Podczas koronacji, Król otrzymuje regalia, które symbolizują i potwierdzają wolę Bożą. Berło ma przypominać władcy, że jego obowiązkiem jest karcić niegodziwych, wskazywać drogę błądzącym, podawać rękę upadłym. Jabłko, jako wyobrażenie całości symbolizuje jedność, umiłowanie wiary chrześcijańskiej i przypomina, że król włada z woli Boga. Korona królewska jest symbolem państwa i narodu. Nałożenie korony nakłada na Króla obowiązek mądrych i roztropnych rządów (Logos). W ten sposób naród powierza swoje jestestwo mądrej głowie. Trywializując można powiedzieć, masz Królu złoty problem i sobie z tym radź i niech cię Bóg prowadzi. Korona jest też symbolem najwyższej władzy, zaufania narodu, niezależność i jedności państwa. Bogactwo, piękno i złoto Korony ma symbolizować ideał narodu, którego obowiązkiem jest dążyć do czystości i piękna ku chwale Bożej, czyli Bóg, Honor, Ojczyzna. Powyżej korony jest tylko Bóg, dlatego też korony często wieńczy Krzyż. Stąd też w polskiej tradycji, Biały Orzeł, symbol państwa i narodu, jest zwieńczony złotą, zamkniętą Koroną z Krzyżem, symbolem jedności narodu i państwa w wierze chrześcijańskiej.
Lilie korony symbolizują czystość i nawiązują do Matki Bożej Maryi. Podczas koronacji Król otrzymuje także miecz jako symbol władzy militarnej i obowiązku obrony państwa i poddanych. Królewskie dłonie, piersi i barki namaszczane są olejami świętymi najwyższego zwierzchnika kościoła. Namaszczenie przypomina Królowi, że Bóg powołał go do bardzo odpowiedzialnej roli. Ręce Króla mają być czyste i święte aby mógł wydawać sprawiedliwe wyroki i uczciwie rządzić, zgodnie z wolą Bożą. Namaszczenie serca przypomina Królowi, że ma być ono czyste i święte. Namaszczenie królewskich barków nakłada Królowi odpowiedzialność za państwo i naród. Cała ceremonia nawiązuje do zapisów Nowego Testamentu.
Dla kalwińskich Purytanów, Król i ceremonia koronacji jest bluźnierstwem wobec Boga! Wynika to z kalwińskiej teologii. Według teorii Jana Kalwina, kościół jest wspólnotą i ciałem, którego Jezus Chrystus jest głową i Królem, a wszyscy członkowie pod rządami Chrystusa są równi. Duszpasterstwo jest powierzone całemu kościołowi i rozdzielone pomiędzy wielu prezbiterów. Wszyscy sprawujący jakikolwiek urząd wybierani są przez kongregację, której są przedstawicielami. Kościół ma być zarządzany i kierowany przez zgromadzenia diakonów, pastorów i starszych wybranych tak, aby zapewnić sprawiedliwą reprezentację kościoła jako całości. Prezbiterianizm całkowicie znosił hierarchię kościelną. Ten sposób rządzenia został zaadoptowany przez sekciarzy Cromwella, masonerię, francuskich i amerykańskich rewolucjonistów, socjalistów, oraz Związek Sowiecki. Teorie Kalwina miały bezpośrednie przełożenie na strukturę polityczno-administracyjna Stanów Zjednoczonych. Cały amerykański system jest wierną kopią kalwińskiej ideologii i światopoglądu. Obecna tak zwana demokracja reprezentatywna wywodzi się w prostej linii z kalwinizmu, stąd też wynika szyderczy i pogardliwy stosunek do monarchii, która przedstawiana jest jako opresyjny anachronizm dławiący wolność człowieka, co jest oczywistą nieprawdą.
Pierwsza Rzeczpospolita była republika na której czele stał wybieralny Król. Sama nazwa Rzeczpospolita wywodzi się z łacińskiej frazy Res Publica, czyli w wolnym tłumaczeniu Rzecz Publiczna, Sprawa Publiczna, Rzecz Wspólna, Dobro Wspólne, ważna kwestia publiczna dotycząca wszystkich ludzi. Wiele elementów polskiej wolnej elekcji zostało zaadoptowanych przez Stany Zjednoczone, np. system elektorski. W USA Prezydenta wybierają elektorzy, na podstawie głosów obywateli danego stanu. Trzeba pamiętać, że każdy Stan USA jest w pewnym sensie samodzielnym państwem posiadającym , przynajmniej w teorii, wszystkie trzy niezależne od siebie filary państwa: wykonawczy, legislacyjny i sadowniczy. Wszystkie Stany posiadają swoje własne konstytucje oraz zróżnicowany system prawno-administracyjny. Cały system federacyjny scala konstytucja Stanów Zjednoczonych, która de facto zastępuje rolę Króla. Relacje między poszczególnymi Stanami a rządem federalnym reguluje X Poprawka do Konstytucji USA. która stanowi:
The powers not delegated to the United States by the Constitution, nor prohibited by it to the States, are reserved to the States respectively, or to the people.
Uprawnienia, których konstytucja nie powierzyła Stanom Zjednoczonym ani nie wyłączyła z właściwości poszczególnych stanów, przysługuje nadal poszczególnym stanom bądź ludowi.
Geneza X poprawki do Konstytucji USA jest Magna Carta z 1215 roku, którą można uznać jako konstytucję średniowiecznej Anglii. Podobne zapisy prawne można prześledzić studiując rozwój prawodawstwa I Rzeczpospolitej od chociażby pierwszą Konstytucję Rzeczypospolitej znaną pod skróconą łacińską nazwą Nihil Novi z 1505. Pełna łacińska nazwa brzmi Nihil novi [...] sine communi Consiliorum et Nuntiorum Terresterium consensu” , czyli nic nowego (nowych praw, przywilejów, wydatków, podatków itp.) bez zgody Panów Rady i Posłów Ziemskich. Fraza Nic o Nas bez Nas, ten zapis pierwszej Konstytucji Rzeczypospolitej, jest fundamentem polskiej tożsamości narodowej! Wtłaczanie uczniom w szkołach jakoby Konstytucja Nihil Novi gwarantowała wolności szlacheckie, które w późniejszych wiekach doprowadziły do rozbiorów jest kompletna, koszmarną bzdurą! Najlepszym tego przykładem są strajki z Sierpnia 1980 w których cały naród jasno i wyraźnie powiedział komunistycznym kacykom: Nic o nas bez Nas! Parafrazując: Nie ma wolności bez Solidarności. Konstytucja Nihil Novi nie tylko słusznie ograniczała władzę królewską, ale przede wszystkim ograniczała samowolę wszelkich kacyków, rusińskich despotów, oligarchów i sobie panów z Wielkiego Księstwa Litewskiego. Trzeba pamiętać, że w Koronie i Wielkim Księstwie Litewskim obowiązywały dwa różne systemy prawne i administracyjne. Językiem prawnym w Koronie była Łacina zaś w Wielkim Księstwie Litewskim była to mieszanka Łaciny z językiem ruskim. O tym można sobie poczytać w książce Prof. Oskara Haleckiego pt. Przyłączenie Podlasia, Wołynia i Kijowszczyzny do Korony w Roku 1569. Konstytucja Nihil Novi stała się też motorem napędowym całego polskiego ruchu niepodległościowego. Głęboką treść Konstytucji Nihil Novi zawiera polskie przysłowie: Szlachcic na zagrodzie, równy wojewodzie, parafrazując: Polak na zagrodzie równy wojewodzie ponieważ prawo dotyczy i obowiązuje w równej mierze zarówno szlachcica, Króla, Wojewodę, chłopa, jak i wiejskiego idiotę! Nikt nie ma prawa stanowić o losie i dobrobycie Polaków bez zgody Narodu. Prawa muszą być przedyskutowane publicznie i mają SŁUŻYĆ NARODOWI! Państwo i jego dobrobyt jest oparte na woli NARODU! Do tych ideałów nawiązują Śluby Lwowskie Króla Jana Kazimierza napisane przez Świętego Andrzeja Bobolę z 1 kwietnia 1656 roku.
Taki jest przekaz konstytucji Nihil Novi! Takie jest polskie Logos, Ethos i Pathos.
O wpływie I Rzeczpospolitej na kształtowanie się Stanów Zjednoczonych można przeczytać w liście Tomasza Jeffersona do John-a Adamsa z 13 listopada 1787 roku: https://founders.archives.gov/documents/Jefferson/01-12-02-0342
How do you like our new constitution? I confess there are things in it which stagger all my dispositions to subscribe to what such an assembly has proposed. The house of federal representatives will not be adequate to the management of affairs either foreign or federal. Their President seems a bad edition of a Polish king. He may be reelected from 4. years to 4. years for life. Reason and experience prove to us that a chief magistrate, so continuable, is an officer for life. When one or two generations shall have proved that this is an office for life, it becomes on every succession worthy of intrigue, of bribery, of force, and even of foreign interference.
Jak ci się podoba nasza nowa konstytucja? Przyznam, że są w niej rzeczy, które mną wstrząsają i stanowczo powstrzymują przed podpisaniem się pod zaprezentowaną propozycją zgromadzenia. Izba przedstawicieli federalnych nie będzie odpowiednią instytucja do zarządzania sprawami zagranicznymi lub federalnymi. Ich prezydent wydaje się kiepskim wydaniem polskiego króla. Co 4 lata może być ponownie wybrany na następną 4 letnią kadencję i tak aż do swojej śmierci. Rozum i doświadczenie udowadniają nam, że główny zarządca, tak zdefiniowany, jest urzędnikiem na całe życie. Kiedy jedno lub dwa pokolenia udowodnią, że jest to urząd na całe życie, staje się on godny intrygi, przekupstwa, siły, a nawet obcej ingerencji.
Purytański pastor Thomas Brook wygłosił płomienne przemówienie w Izbie Gmin w którym uzasadniał proces i egzekucję Króla na podstawie Księgi Liczb Starego Testamentu, rozdziału 35, a zwłaszcza wersetu 33.
30 Jeżeli ktoś popełni zabójstwo, skazuje się go na śmierć na podstawie zeznań świadków; jednak zeznanie jednego świadka nie wystarczy do wydania wyroku śmierci. 31 Nie możecie przyjmować żadnego okupu za życie zabójcy, który winien jest śmierci. Musi zostać zabity. 32 Nie możecie również od tego, który się schronił do miasta ucieczki, przyjmować żadnego okupu w tym celu, by mógł wrócić przed śmiercią arcykapłana i mieszkać w [swojej] ojcowiźnie. 33 Nie będziecie bezcześcili kraju, w którym mieszkacie. Krew bezcześci ziemię i nie ma innego zadośćuczynienia za krew przelaną, jak tylko krew tego, który ją przelał. 34 Nie plamcie przeto ziemi, w której mieszkacie, pośrodku której jest również moje mieszkanie. Ja bowiem, Pan, mieszkam pośród Izraelitów».
Cromwell zatwierdził przemówienie pastora Brooka. Zgodnie z doktryną Kalwina dotyczącej władzy, wyrok śmierci na Króla Karola I podpisało 59 członków sądu, w tym Cromwell (trzeci, który go podpisał). Jest to doskonały przykład, że w kalwinizmie zapisy Starego Testamentu są nadrzędne, interpretuje się zgodnie z narracją etapu i mają moc prawa stanowionego. Nowy Testament jest jedynie uzupełnieniem i narracją Starego. Trzeba też zwrócić uwagę na oczywiste zbieżności kalwinizmu z francuskimi jakobinami, judaizmem, komunizmem, bolszewizmem, socjalizmem i niemieckim Narodowym Socjalizmem. We wszystkich wymienionych przypadkach decyzje podejmuje kolektyw. Zbrodnie Katyńska zatwierdził kolektyw wyłoniony z ludu, który uważał, że reprezentuje wolę ludu. Król Francji Ludwik XVI również został osądzony i skazany na śmierć przez światłych przedstawicieli ludu pracującego miast i wsi czyli sowietów. A jak nas uczą w szkołach, lud ma zawsze rację i jest nieomylny a wybrańcy ludu muszą być posłuszni i wypełnić wolę mas pracujących. Moim zdaniem symbolami demokracji są gilotyna, nagan, łopata i dół z wapnem!
Trudno się też dziwić, że po zakończeniu wojny domowej w Anglii i przywróceniu monarchii, rewolucyjni purytanie zostali po prostu wyrzuceni z kraju na przysłowiowe Antypody. Tam dano im przestrzeń i wolność do głoszenia na puszczy swojego światopoglądu. Co też uczynili tylko okazało się, że puszcza jest zamieszkana przez tubylców. Mądrej głowie dość na słowie. Część tubylców na pewno uraduje dobra nowina głoszona przez purytańskich dewotów, a opornych na słowo Boże… do rezerwatów lub dołu z wapnem.
Potomkowie przeklętego przez Boga plemienia Amalekitów są wszędzie, nawet w lodówce! Prawdziwy rewolucjonista musi być czujny! Wszelkie odchylenia dogmatyczne prowadzą do sekciarstwa i muszą być skutecznie wypalane w zalążku. Taki jest sens książki amerykańskiego autora Nathaniel Hawthorne pt. Szkarłatna Litera. Stany Zjednoczone uzurpowały sobie prawo do przyszywania szkarłatnej litery w postaci sankcji ekonomiczno-politycznych każdemu niewiernemu państwu i narodowi. Tej książki nie da się zrozumieć w oderwaniu od amerykańskiej wersji kalwinizmu i judaizmu. Szkarłatna Litera weszła do kanonu amerykańskiej literatury i często wykorzystywana jest przez ruch feministyczny w walce ideologicznej z tak zwaną “toksyczną męskością”. Dzieło Nathaniel-a Hawthorne-a jest doskonałym przykładem przepaści ideologicznej między katolicyzmem a kalwinizmem, który jest schrystianizowanym judaizmem. Przytoczę słowa Ewangelii według Św. Jana:
Jezus natomiast udał się na Górę Oliwną, 2 ale o brzasku zjawił się znów w świątyni. Cały lud schodził się do Niego, a On usiadłszy nauczał ich. 3 Wówczas uczeni w Piśmie i faryzeusze przyprowadzili do Niego kobietę którą pochwycono na cudzołóstwie, a postawiwszy ją pośrodku, powiedzieli do Niego: 4 «Nauczycielu, tę kobietę dopiero pochwycono na cudzołóstwie. 5 W Prawie Mojżesz nakazał nam takie kamienować. A Ty co mówisz?» 6 Mówili to wystawiając Go na próbę, aby mieli o co Go oskarżyć. Lecz Jezus nachyliwszy się pisał palcem po ziemi. 7 A kiedy w dalszym ciągu Go pytali, podniósł się i rzekł do nich: «Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci na nią kamień». 8 I powtórnie nachyliwszy się pisał na ziemi. 9 Kiedy to usłyszeli, wszyscy jeden po drugim zaczęli odchodzić, poczynając od starszych, aż do ostatnich. Pozostał tylko Jezus i kobieta, stojąca na środku. 10 Wówczas Jezus podniósłszy się rzekł do niej: «Kobieto, gdzież oni są? Nikt cię nie potępił?» 11 A ona odrzekła: «Nikt, Panie!» Rzekł do niej Jezus: «I Ja ciebie nie potępiam. – Idź, a od tej chwili już nie grzesz!».
Słowa Ewangelii według Św. Jana doskonale ilustrują jak katolicyzm, w przeciwieństwie do kalwinizmu i judaizmu, rozkwita i rozwija się radząc sobie ze złożonością życiowych problemów. Przesłanie Szkarłatnej Litery odbija się we wszelkich ruchach o tak zwane równouprawnienie. Pod uciemiężenie Hester Prynne można podpisać każdego wyrzutka społecznego, od złoczyńcy na homoseksualistach i feministkach kończąc! Jest to obowiązkowa lektura każdego rewolucjonisty, a zwłaszcza rozhisteryzowanych kobiet z nadwagą, z tatuażami i różowo-fioletowymi włosami na czubie.
Dziś wiele elementów prezbiterianizmu/kalwinizmu przeniknęło do liturgii i organizacji kościoła katolickiego, zwłaszcza w USA. Prezbiterianizm jest też fundamentem amerykańskiej demokracji, myśli politycznej i szeroko pojętej wizji człowieka. Kalwińska struktura zarządzania kościołem i rozumienie wolności ma swoje odbicie w całym amerykańskim systemie politycznym i zarządzania państwem. Ten system nazywamy demokracją parlamentarną. Właśnie ten system społeczny jest eksportowany do innych państw w ramach ewangelizacji wynikającej z koncepcji American Exceptionalism (Amerykańska Wybitność/Wyjątkowość).
Amerykańska rewolucja, lub jak kto woli demokracja, jest permanentna i ma zasięg globalny! Dotyka każdej kwestii ludzkiego życia. Umowy międzynarodowe podpisywane przez rząd USA, są umowami czasowymi i uzupełniają narrację etapu wyznaczoną przez oligarchię tego państwa. Ten kto się nie podporządkuje woli USA jest bezwzględnie niszczony wszelkimi środkami.
Paweł Szymański
No comments:
Post a Comment